Saturday, October 01, 2011

PERIHAL PANTUN

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah, aku dipilih untuk mewakili Kolej MARA Banting bagi menyertai Pertandingan Pantun sempena Karnival Patriotisme yang akan diadakan minggu depan dan KMB sebagai tuan rumah. Seronok rasanya, sebab tak pernah langsung terjebak walau sedikit pun dalam arena pantun memantun ni. Setakat pantun-pantun biasa tu bolehlah, tapi kalau pertandingan, inilah kali pertama aku cuba.

Kali ini, aku akan bergandingan dengan 3 orang perempuan sebagai satu pasukan. HAHA. Aku seorang lelaki. Seronok kan? Aku akan membawa nama KMB bersama-sama dengan Fatin, Auni dan Nadhirah. 

Cabaran kami kali ini agak payah. Tanggungjawab yang dipikul pun agak berat, untuk mempertahankan kejuaraan dan gelaran 'Pemantun Terbaik'. Sudahlah baru beberapa hari berlatih, berlatih pun ala kadar, dengan posisi dan skil yang masih belum stabil, kami mungkin perlu mengharapkan keajaiban lebih kali ini. 

Insya-Allah, dengan bimbingan dan dorongan daripada semua pihak, dan yang paling penting keredaan Allah, KMB pasti mampu bertahan sebagai JUARA. Amin. Iringlah kami dengan sokongan dan doa ya! 



P/S : Memburu gelaran 'Pemantun Terbaik'. 

No comments: