Friday, November 18, 2011

DAN BERMULALAH IMTIHAN...

Assalamualaikum.



Ya Allah, cepatnya masa berlalu kan? 

Dalam kelekaan aku tersentak, baru pagi tadi aku menyudahkan menjawab soalan English B HL. 

Serius, rupanya peperiksaan akhir Semester 1 sudah menjelma. Ya, dan merempuhku ganas. 

Tinggallah aku berpaut pada mana-mana dahan pepohon yang bersimpati, tatkala satu persatu gulungan badai melanda. Ada 6 badai kesemuanya. Badai yang raksasa. Dan harus diingatkan magnitudnya tidak boleh diukur dengan sewenang-wenangnya. 

Namun, siapalah aku sebagai manusia. Tatkala lapang dan mudah dihimpit leka, dan kini baru terngadah setelah terhantuk. 

Cukup atau belum cukup persediaan aku jangan kau persoalkan. Ini urusan aku dengan Tuhan. Urusan yang aku zahirkan atas lembaran hitam putih. Pengzahiran dan manifestasi kudrat dan keringat selama 6 bulan di Kolej MARA Banting ini.

Aku harapkan reda dan tawakkal mengiringiku setiap kali kertas jawapan itu aku hulurkan kepada yang mengutip kertas soalan. Pasrah. 

Dan aku percaya, Allah akan membalas setiap yang diinginkan hamba-Nya berdasarkan usaha mereka. Noktah. 

No comments: