Saturday, December 31, 2011

DAN LEMBARAN INI AKU TUTUP.

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah. Biar aku dengan rasminya menutup lembaran 2011. Biar kususun rapi lembaran ini di para kehidupan. Termasuk yang terbaharu ini, aku kira sudah ada lapan belas lembaran kesemuanya. Ya, 18. Dan biarku katakan sejujurnya, tidak sedikit, namun banyak yang tercatat pada lembaran kali ini tersangat bermakna. Dan apabila aku berbicara mengenai 'makna', ketahuilah bahawa hanya yang empunya lembaran mengerti maksudnya. 2011 yang menyaksikan episod kegembiraan yang melebihi kedukaan. Allah Aza Wajalla mengurniakan nikmat-Nya kepadaku lebih sedikit kali ini. Aku dapat rasakan itu. Cuma mungkin caraku berterima kasih agak hambar tahun ini. Lebih rancak ketika aku meminta-minta, mungkin. Tapi, kurasakan tak perlu aku mengeluh panjang. Memang 2011 ini permulaan yang baik bagiku. Permulaan yang baik bagi segala impian. Maka, selamat tinggal 2011. Tak mungkin kita bersua kembali.

DAN LEMBARAN INI AKU TUTUP... 


No comments: