Friday, June 24, 2011

SEDETIK LEBIH : KOLEJ MARA BANTING

Assalamualaikum. 

Wah ! Betul-betul aku tak sangka. Hari esok dah Sabtu. Lebih kurang tinggal 2 hari je lagi yang aku boleh imarahkan untuk meronggeng sepuas-puas hati dan nafsu. Sekejap je rasa kan ? Tapi tak kisahlah kot. Ready or not fully ready, aku rasa boleh dah aku redah kehidupan kat Kolej Mara Banting tu nanti. Orang kata yang susah nak lepas is the first day. Betul kot. Kat mana-mana pun sama. Susah sikitlah nak adapt bila first time buat benda baru. Dan KMB ni pun of course lah benda baru bagi aku. Doa aku semoga first day aku went on smoothly. Then hari-hari seterusnya akan terus lancar sampailah tiba masanya aku tamat exam IB tahun 2013 nanti ! 



IB ? Serius tak pernah tau. Tak pernah dengar. Tak pernah kesah. Eh, ini tipu ! HAHA. Pernah dengar je lah, tapi tak pernah kesah. Sampailah tibanya waktu, aku dengan rasminya disumbatkan ke dalam program ni. 



Ya Allah. Tak banyak yang aku risaukan pada hakikatnya. Tapi risau tu still ada. Ye lah kan, nak dihumbannya aku ke ceruk dunia tu. (Bukit Changgang ? Serius WTF aku tak pernah tau meskipun Geografi aku A) . Diselitkan pulak aku dalam kalangan budak budak otak tiga yang gerenti pandai genius gila babeng. Mesti ramai yang terer tahap Einstein kan. A+ siap nak berterabur atas slip result. Mana nak lawan aku ni. Result nak compare dgn diorang, hidup segan mati tak mahu je lah. Tapi , aku tetap bersyukur. Alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! 

Kalau kat Facebook, gaya dalam group masing-masing macam dah setahun kenal. Atau lebih. Okay lah. Harapnya dapatlah kurangkan sikit kekok masa first day tu. Tak ingat nama maybe still cam muka kan? Apaa-apa pun harapnya semuanya okay okay je lah hari tu. Group siap nak ada 2.Gempak tak gempak kitorang kan. Masing-masing sporting, supporting dan supportive. Gabungan super senior , senior-to-be, junior-to-be, dan super junior yang berjaya !




Disebabkan orang kata program IB ni susah susah susah. So, aku nak jugak lah merasa "susah" nya IB tu. Untung aku beb, Allah bagi aku try susah ke tak IB ni. Ye lah, kalau Allah bagi aku senang je sepanjang hidup, takdelah aku nak kenal erti hidup kan. Allah Maha Bijaksana :)

Lagu untuk aku. Yang nak masuk dunia baru. Kredit to Ben.



So, dengan berbaki 2 hari je lagi nak bersenang-lenang kat rumah, beg pun dah siap longgokkan tinggal nak masuk dalam kereta, aku nak lah tidur puas-puas, makan puas-puas dan segalanya aku buat puas-puas. HAHA. Baru tak kempunan beb nanti kat KMB ! 

Hoping to see the great friends all over Malaysia that day. InsyaAllah !

Satu lagi video, sesuai dengan title entry. Tapi sayangnya, lirik menyimpang dari maksud asal post :P



P/S : Tu lah , kan dah meroyan pasal KMB. :D 

6 comments:

Unknown said...

aku beg tak sentuh lagi, kau nak tunggu masuk kereta dah. HAHA

Haiqal Hazwan said...

@LADY CHERRY

HAHA. Hari hari aku punggah beg pastu kemas balik. Takde kerja :P

Nabila Azureen Azis said...

assalam. haha, good luck ya msuk KMB! :D

eh? mna da lagu infinite - can you smile? alahhhh T.T

Haiqal Hazwan said...

@NABILAH

Wslm .

Thanks :) Same goes to you. Have a nice journey to KMS .

Lagu Infinite ? Alah, nak beralih angin pulak lah. Tukar tukar :D

NAF said...

hi,haiqal a.k.a dongwoon~
all the best to u and good luck!!!
both of us will be facing a new chapter of life after this~
especially me,ni first time duduk kt kolej..,xpernah berjauh dgn mama,haha...
selamat belajar kembali dan semoga berjaya mencapai impian utk bergelar sbg dr.haiqal~
klu ade mse,updatelah blog ye~
i will check your blog each time when i manage to get online~
i will be waiting for your post about kmb life and k-pop stuff,of course^_^
DR.HAIQAL,HWAITING!!!

Haiqal Hazwan said...

@NAF

Thanks .

When there's a will, there's a way.

Innallaha ma'ana. Allah will always be with us through thick and thin.

InsyaAllah, with great determination comes great success.

And both of us will achieve what we dream of.

Allah knows best, right !

InsyaAllah, if the space and the time provided, I would always update this blog :)

Good luck to you too.