Friday, September 09, 2011

KMB #6 BADMINTON DAN SPR

Assalamualaikum. 

Kali ini biarlah aku berbahasa dalam Bahasa Melayu sahaja. Mata sudah sangat mengantuk dan pedih, menahan deruan angin kipas bilik C238 yang sangat kencang ini. Contact lens terlupa untuk dibuka sebelum menulis blog ini. Argh. Perlu pantas menaip. Menulis dengan mata terkenyit-kenyit memang menyeksakan. Cukuplah dengan membebel. 

BADMINTON. Petang tadi, dengan bangganya aku menyarung baju Megatron milik Zul (sedih bukan baju sendiri T_T) pergi ke Main Hall untuk menyertai acara Badminton Men's Single. Amanah cukup berat dan besar. Bertanding untuk memburu pingat membawa nama Megatron. Maka, dengan langkah yang cukup tidak meyakinkan dan bersemangat, aku memasuki court badminton setelah diarahkan. Aku akan bertemu dengan pemain Starscream B. Pertukaran drastik yang menjadikan aku sebagai pemain Megatron A cukup mengejutkan aku, kerana akulebih bersedia sebagai Megatron B yang akan bertanding lewat sedikit. Namun, aku akur. Dan kesannya, 30 berbalas 10. Aku tewas. Terpana. Permainanku sangat teruk dan memalukan. Macam orang tak reti main badminton. Tapi tak apa, kalah sekali pun aku berani mencuba. Di akhir perlawanan saringan sebentar tadi, bagi kategori lelaki, Single dan Double, semua mara ke Semi Final kecuali aku. Tahniah dan selamat berjaya kepada pemain Megatron yang masih bertahan. Semoga emas milik kita. Mega what??? MEGATRON !!! 

SPR. Suruhanjaya Pilihan Raya. Ini bukan pilihan raya kecil mahupun pilihan raya umum yang aku maksudkan. Kali ini, pilihan raya Kolej MARA Banting. Pemilihan barisan SRC / MPP dalam kalangan pelajar IB sesi 2011/2013. Alhamdulillah, aku terpilih untuk menyertai keluarga SPR dan bahagian aku ialah Biro Penamaan bersama-sama Nabil, Ben dan 2 orang lagi pelajar perempuan. Habislah semua sekali budak batch aku, aku perambat suruh jadi calon bertanding. HAHA. Siapa yang teringin nak jadi MPP bolehlah jumpa saya untuk beli borang :) Lebih mengharukan, aku diundi dan dilantik sebagai Pengerusi SPR bagi sesi 2011 menggantikan Ammar Adnan daripada sesi 2010. Hai, budak-budak ex-Sc Johore memang turun-temurun ke jadi Presiden SPR? HAHA. Terima kasih kepada sesiapa yang mengundi. Pesanan ikhlas dan ringkas daripada saya, marilah kita bekerja bersama-sama bagi membentuk satu pasukan yang jitu yang akan melaksanakan tugas dengan efisien. Semoga kerjasama yang dijalin ini akan mengikat tali persaudaraan yang lebih utuh dan diredai Allah Taala. Insya-Allah. Amin ya Rabb. 

Sir Bada nampaknya memulun kami dengan lambakan terms pelik dalam Math HL. Serius tak pernah belajar definisi functions, equations, inequalities dan sebagainya. Bila nak buat pun tak tahu. Samalah dengan rancangan untuk ulang kaji Biology dan Economics. Beberapan hari lagi nak test sudah, tapi habuk pun tak ada dalam kepala. HAHA. IB students suka sangat berkawan dengan procrastination. :P

P/S : Internet agak laju. Terima kasih kepada tuan bilik C238 iaitu Mr Sam sebab beri kebenaran nak tumpang online dalam biliknya :)

No comments: